lördag 26 december 2009

Jag kan om jag vill kunna...

Den här hösten har varit otroligt jobbig och jag som lovade mig själv att bli en bra bloggare har inte bloggat nästan nå alls.
Smärtan eskalerade den här hösten och jag har varit mer hemma än i skolan. Jag har inte kunnat ta mig upp ur sängen, jag har inte orkat röra mig och inte kunnat tänka klart. Jag har helt enkelt haft alldeles för ont.
Under höstlovet väntade jag bara på att få komma till läkaren och väl där så tog han en massa tester och lyssnade väldigt noga på vad jag sa. Efter ca 2 veckor kom beskedet om fibromyalgi. Och smärtan har fortsatt eskalera och jag äter medicin utan någon effekt och nu efter jul ska jag ringa till vårdcentralen och ta reda på vad nästa steg i behandlingen är.
Det är dock inte detta som är värst. Smärtan kan jag på något vis härda ut för det mesta. Det jobbigaste är att ingen tror på en. Alla tror att jag kan göra exakt samma saker som dem. Men nej, det fungerar inte så.
En bra dag är en dag då jag orkar stiga upp, då jag klarar av att hänga med någorlunda på alla lektioner och faktiskt får sova ordentligt mer än 2 timmar...
Och det är hemskt att behöva säga till sina vänner när man inte orkar träffa dem eller inte orkar fara på fest.
Eftersom att ingen kan förstå så blir det ofta att dem tror att jag faktiskt inte vill...

Nog om detta.
Jag hoppas att ni haft en fin jul! :)

2 kommentarer:

A sa...

Tack ska du ha för kommentaren hos mig! Jag blir alltid så glad när jag det dyker upp någon ny bloggare hos mig!
Du har säkert rätt, många är nog inte nöjda med det de har utan tycker att just andras sätt att fira jul är bättre/trevligare.
Låter jättejobbigt med din fibromyalgi! Att ha en kropp som inte fungerar som man vill är inte roligt alls. Men jag hoppas i alla fall att du kan få känna att du blir tagen på allvar, för det är oerhört viktigt!
Kram

jullanbullan sa...

jag tror dej och jag vet att det är så, och jag tror du vet det. men kände att jag vill påpeka det...igen! :) tycker dt är viktigt att du vet, och att du inte mår dålig för det!

vi gör nånting när du orkar och eftersom vi inte gör något så ofta, blir de såklart x-tra bra ;)
puss hjärtat :*